czwartek, 20 czerwca 2013

Host Family;

 22 kwietnia wracałam do domu z myślą, że powinnam zajrzeć do historii przed jutrzejszym egzaminem. W progu powitała mnie mama z wielkim uśmiechem na twarzy. "Niespodzianka!". Powiem Wam, że nie od razu zorientowałam się o co chodzi, ale zajęło mi to tylko parę sekund. Uwielbiam niespodzianki, zagadki, tego typu rzeczy, więc musiałam się trochę pobawić. Poprosiłam mamę, żeby podała mi pierwszą literę stanu .. "O". Let's get this party started. Jakie mamy stany na O? Oklahoma...nie, Ohio...nie. W tym momencie wyczerpały mi się pomysły. Wzięłam do ręki atlas i pierwszym stanem, który rzucił mi się w oczy był Oregon. Tak! Trafiłam więc do Oregonu, dokładniej do Sandy, niedaleko Portland, jakieś 1-2h od oceanu. 



Host Family:
Tina, 47                  Tim, 45                     Elisha, 17

Mam niesamowite szczęście, że trafiłam do rodziny, w której będę miała siostrę. Na co dzień jestem jedynaczką, więc będzie to dla mnie {miła} odmiana. Elisha będzie chodzić ze mną do szkoły, do której będziemy dojeżdżać żółtym autobusem! :) Jest w drużynach: pływackiej i water polo. Jestem osobą silnie związaną z wodą, mogłabym w niej siedzieć praktycznie cały czas, a pływanie zaczęłam trenować z 11 lat temu. Nie zależało mi na szczególnym stanie (chociaż gdybym trafiła do Texasu, Nowego Jorku albo Louisiany to bym absolutnie nie protestowała), tylko na miejscu albo na wybrzeżu, z dostępem do oceanu, albo ze szkołą, w której jest swimming team. Jak się okazało - mam oba. Dowiedziałam się od koordynatora, że to właśnie ze względu na moją pasję Hości wybrali właśnie mnie. Zostałam już nawet zapytana, czy byłabym zainteresowana dołączeniem do tych dwóch "klubów sportowych".

Przez cały czas byłam przekonana, że po przyjeździe zostanę przydzielona do Juniors. Po rozmowie z koordynatorem okazało się, że mimo tego, że jestem rok młodsza, trafię do Seniors! SENIORS! To było dopełnienie wszystkich świetnych wiadomości związanych z placementem. Wszystkie najpiękniejsze wydarzenia high school, tego właśnie doświadczę.

A'propos szkoły - Sandy High School


Szkoła oferuje mi ponad 150 przedmiotów do wyboru, przy których moje polskie 18 wygląda .. śmiesznie. Budynek jest nowy, oddany 2 lata temu. Nie wiem jeszcze, jakie lekcje wezmę. Na pewno Drama i Oceanic Science, do tego English i History są obowiązkowe.

Szkołę zaczynam chyba 4 września, kończę 13 czerwca. Wylatywać miałam 24 sierpnia, jednak stanie się to wcześniej. Napiszę, jak wszystko będzie ustalone.



"American families have always shown remarkable resiliency, or flexible adjustment to natural, economic, and social challenges. Their strengths resemble the elasticity of a spider web, a gull's skillful flow with the wind, the regenerating power of perennial grasses, the cooperation of an ant colony, and the persistence of a stream carving canyon rocks. These are not the strengths of fixed monuments but living organisms. This resilience is not measured by wealth, muscle or efficiency but by creativity, unity, and hope. Cultivating these family strengths is critical to a thriving human community"

 Ben Silliman 

6 komentarzy:

  1. Hej :* Mam 15 lat i też kończę gimnazjum! (tylko, że ja poszłam o rok wcześniej do szkoły) Najprawdopodobniej również na 1 liceum wyjadę na rok szkolny do USA. Zdecydowałam się na to w sumie może nie całe 2 tyg temu i już wypełniam application :) (rozmowę wstępną zdałam) Miałam jechać na 2 liceum, ale stracę rozszerzenia... Bardzo się cieszę, że dostałaś taką rodzinę i że będziesz mogła robić to co lubisz. Będę czytać na bierząco twoje posty :) Mam nadzieję, że mi też i również będę mogła zacząć swoją przygodę i prowadzić bloga. kisses ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło :) Hm..to późno wypełniasz aplikację, jeżeli chcesz jechać jeszcze w tym roku. Ale lepiej późno niż wcale! Mam nadzieję, że dołączysz do naszego grona wymieńców, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabym się z tobą jakoś skontaktować w sprawie aplikacji? Chciałabym się dowiedzieć co powpisywałaś, że masz taką fajną rodzinę i akurat dla ciebie stan? Byłabym wdzięczna. :)

      Usuń
    2. karola.m.jaworska@gmail.com - pisz śmiało ;))

      Usuń
  3. ODP DO TWOJEGO KOMENTARZA: Na stronie internetowej szkoły znalazłam zakładkę dotyczącą foreign exchange students i tam pisało wszystko. Ale host family napisała do lokalnego koordynatora i on się dopyta więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie, a Ty masz do przelecenia całe Stany, ja wystarczy, że dolecę do Nowego Jorku to ktoś mnie odbierze z CIEE :) Damy radę, czemuż by nie!

    OdpowiedzUsuń